Aankomst in Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Elke Vrolijk - WaarBenJij.nu Aankomst in Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Elke Vrolijk - WaarBenJij.nu

Aankomst in Mandalay

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

05 Februari 2015 | Myanmar, Mandalay

Mingalaba,

Even een korte update. We zijn aangekomen in Mandalay na ongeveer 28 uur gereisd te hebben. Daarbij zijn we nu ongeveer al 30 uur wakker. De vlucht van Amsterdam naar Bangkok is prima verlopen en het vliegtuig eten was goed te doen, boven verwachting. 12 uur in een vliegtuig is niet echt iets voor mij. Dat houdt in…… 12 uur stilzitten. Nou het ging eigenlijk best goed. De tijd vloog voorbij ondanks dat ik niet heb kunnen slapen en aan het einde van de vlucht best wel in de kreukels lag. Op Bangkok hebben we Renee en Manuele uitgezwaaid en wij konden nu nog 5 uur wachten op ons vliegtuig richting Myanmar, Mandalay. Eenmaal aangekomen in Mandalay werden we met bordjes met onze namen opgehaald door Yi Mon, de leidster van het Golden House. In het hete busje en onder luid getoeter hebben we een uur in het busje gezeten totdat we aankwamen bij de PDO school. Meteen werden we naar het hoofdkantoor gebracht waar U Nayaka, de directeur van de school, ons op stond te wachten. Er werd een hele fotosessie gehouden en U Nayaka probeerde met zijn beste Engels een gesprek met ons te voeren. We leken wel beroemdheden. De onthulling van de kamer…. Altijd een spannend moment. Nou… we hadden ons niet veel voorgesteld, maar dit was wel erg primitief. Hahaha. Ach ja, het zou gelukkig maar voor 3-4 dagen zijn, totdat onze bedoelde kamer vrij zou zijn. We probeerden er het beste van te maken, dus de grote schoonmaak ging van start. We wilden net onze spullen installeren tot Yi Mon ons kwam bezoeken. Ze had iets beters gevonden voor die paar dagen en zo konden we onze spullen weer inpakken. Hup, alles er weer in en we werden in een auto aan het einde van de straat gebracht. Onze mond viel open van verbazing. U Nayaka vond het zo erg dat we in die kamer moesten verblijven dat hij als overbrugging tot onze bedoelde kamer een hotel voor ons had geregeld…. ZELFS MET EEN BAD! Yi Mon en twee andere stafleden hebben ons mee uit eten genomen. Super lief, want we hadden nog geen tijd gehad om geld om te wisselen. De afgelopen 30 uur ben ik vooral geleefd. De vermoeidheid slaat nu wel toe en het lijkt me een goed plan op tijd te gaan slapen. Morgen weten we nog niet helemaal wat de planning is. Het wordt sowieso weer erg heet! Dat is een ding wat zeker is!

Liefs Elke

• 05 Februari 2015 - 15:37

Clemens:

Ha Elke, Wat een avontuur, je bent nu echt begonnen. Meteen maak je kennis met de gastvrijheid van deze mensen en wat lekker dat je een ligbad hebt! Kun je de vermoeidheid van je reis lekker afspoelen. Ga er helemal voor en je zult zien dat dit een van je mooiste ervaringen van je leven zal worden. Probeer het hele proces goed in beeld te brengen dan zorgen wij, Pabo Den Bosch, ervoor dat dit een mooi plekje krijgt op ondernemend onderwijs Den Bosch.
    Veel plezier.

Clemens

• 05 Februari 2015 - 15:38

Clemens:

O Elke als je een kaart voor je telefoon hebt gekocht, laat dat even weten. Kan ik jullie af en toe bellen.
    Clemens

• 05 Februari 2015 - 16:49

Els:

Hoi Elke, nu is het echt begonnen! Nu eerst lekker slapen en wat bijkomen van de reis en dan genieten en veel leren en zien. Wij blijven je volgen!!
    groetjes ook van Jan, Els

• 05 Februari 2015 - 17:16

Frank:

Hey stoer wijffie!
    Leuk geschreven, Elke en meteen al goed op avontuur. Je bent onze Maxima van Oss. als ik het zo lees.

• 05 Februari 2015 - 18:53

Francy:

Elke wat een ervaringen al meteen de eerste 30 uur. Ik ben een onwijs trotse moeder.

• 05 Februari 2015 - 20:08

Imme :

Ik mis je heel erg
    Gelukkig heb je het daar heel leuk.

• 05 Februari 2015 - 21:18

Marjo Van Den Akker:

ha Elke , dat leest leuk. Wat een lief ontvangst. Wij kijken net een docu op npo3 over Myanmar. Dus volgen je op alle manieren. Liefs marjo ook van Henk

• 06 Februari 2015 - 09:33

Ineke:

Te gek El, hartstikke lief dat je ons zo in het avontuur meeneemt.Ik geniet helemaal met je mee! Hoop dat je tijd hebt om van het bad te genieten, veel plezier!

Elke

Met de buitenlandse minor 'Experience abroad', ga ik met 2 klasgenoten de uitdaging aan in het buitenland en wel in Mandalay, Myanmar. Voor 11 weken zetten we ons daar in voor het Engelse onderwijs op een boeddhistische school met 7000 leerlingen. Vanuit de pabo ontwerpen wij een lesprogramma die wij daar, gedurende 10 weken, gaan uitvoeren, in verschillende niveaus. Omdat wij graag onze pabo kennis van de afgelopen 3 jaar met de leerkrachten daar willen delen, geven wij ook de leerkrachten les. Zij kunnen, als wij weer terug naar Nederland zijn, die kennis verder voortzetten. Ik heb ontzettend veel zin in een deze spannende, nieuwe, fantastische en vooral leerzame ervaring die mij te wachten staat. Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte!

Actief sinds 28 Nov. 2014